Monday, May 17, 2010

apakah, mengapakah....?

bersama si izzatul amsa, anak buah aku yang paling manja...

erm..lately aku macam tak de mood lak nak update blog ni, nak kate tak de apape yang menarik tuk aku kongsi, lately memang banyak bende menarik yang jadi, banyak yang buat aku gembira...tapi aku tak tau nak cerita yang mane satu?

em, ntah la...aku pun tak pasti... aku malas nak recall balik cite2 yang dah lepas... haha... dasar si pemalas...er...pemalas tuk recall tuk update blog je okeh...? huhu~~

semalam hari tipikal aku, si bujang yang tak ade makwe...pagi2 lepas subuh tu aku tekebil sorang2 kat sejadah...tak tau nak buat ape lagi dah, nak tido rase2 aku dah banyak tido... pas tu aku sidai sejadah, n aku capai kertas2 yang pada fikiran aku dah tak ade guna aku sumbat dalam plastik... aku capai dompet, keluarkan isi2 yang tak perlu, sumbat kat dalam plastik... capai statement2 rumah yang dah lame aku tak update kat fail, aku susun dalam fail... dan bermula lah hari tipikal aku, mengemas rumah...aktiviti wajib aku sekarang hari ahad...huhu~aku capai vacum cleaner, layan oh kemas rumah sorang2 ni...berpeluh gak la badan kemas rmah ni... aku terkenangkan mak, kemas rmah sorang2, pas tu nak masak lagi, nak membasuh lagi...lepas tu anak2 dia dengan rasa tak bersalah menyepah rumah lagi...kesian mak... aku dapat rasakan sedikit tugas yang mak buat tu...terlalu sedikit...dalam hati aku berjanji: aku tak kan susahkan bini aku nanti...huhu~~ sementara aku mengemas tu, sempat gak la sekali harung dengan basuh baju seluar stok mingu punye... aku pindahkan lokasi sangkar budak kecik dua ekor tu kat tempat baru... suke mereka... em, separuh hari berlalu tanpa aku sedari...tau2 dah masuk waktu zuhur...aku capai tuala n mandi bersihkan diri...best2, pas penat wat keje dapat mandi...relax gile rase...pas zuhur tu aku rilex layan movie DVD lame2...dan2 lak aku dapat call dari si emi, member aku yang sekarang keje kat seremban. dia kata nak datang rumah, tempat dia keje cuti...hu, aku ok je, kurang2 tak la aku bosan sangat duk umah sorang2...hehe... emi sampai tu panjang lebar kitorang sembang, tanye pasal anak dia dah besar ke n segala la... malam tu lak tibe2 abang halim call..ajak g karaoke...wah...best gile, lame tak nyanyi kuat2... lame dah tak pergi lepas tekanan...kat karaoke masing2 tak reti nak pilih lagu slow2...masing2 pilih lagu ngan nada tinggi...masing2 melepaskan tekanan..hehe...agak puas gak la malam tadi even though sume ilang suara n aku pun sekarang ni masih dalam mood suara serak2 seksi...hehe...

hari ni lak pagi tadi aku akak tekanan ngan kerja..aku bosan n penat menunggu...sebab sepanjang aku hidup ni aku dah terlalu banyak menunggu, aku dah muak... erm...sangat dem mood kerja waktu pagi tadi...mujur la mood tu tak kekal lama...lepas tengahari mood kembali normal semula...bagus... i loike...hehe...act aku bengang ngan bos pagi tadi..aku sampai2 ofis, bos dah membebel ngan bebudak team keje site... pas tu bos ajak aku deal tuk 1 keje besi dia...sampai kat bengkel tu dia leh lak bantai buat lawatan sambil belajar kat bengkel tu...adush.. bengkek gile... buang masa kat lawatan sambil belajar tu je dah 45 minit...patutnye deal tu dah leh setel, pas dia puas jalan2 ngan lawatan sambil belajar dia tu baru la meeting tu jalan...adiyai..dorang ni...meeting tu pun bukan lame pun, just 15 minit je pun...dalam hati nak je aku cakap "bos, you are fired!!!!" haha...dan2 je... nasib baik aku ni tech. assistant je...terus aku batalkan niat tu...huhu....

hari ni memang hari penat aku la...pas tu aku g setelkan claim kat UPM, run g hardware, g bayar deposit tuk kerje yang deal pagi tadi...argh, dah macam runner pun ade dah...? tapi segalanya berbaloi, bile aku sampai kat ofis balik, kak roha bini kepada big bos sudah masak jemput2... hush... reda rasa penat ni...hehe...best, lame dah x makan jemput2 panas2 ni...time hujan2 gerimis tu pekena lak ngan teh O panas...berbaloi2 la.... balik dari ofis dah kul 6.30ptg... lepak jap kat burger sampai la kul 7ptg...baru balik rumah...hehe...malas nak rempuh jem orang balik kerja...samapai kat rumah pun dah maghrib, sempat la aku bersihkan diri n solat n then mengadap laptop ni...ntah mcm mane aku leh tergerak hati nak try broadband yang aku try langgan suka2 hari sabtu tu, dah aktif ke belum... n sangat mengejutkan aku...... dah aktif...best2~pas ni leh la kot aku update blog aku hari2...hehe.... mungkin betul la, kadang2 kite tempuh macam2 kesusahan, tapi tanpa kita sedari rupanya ada kebaikan yang akan mendatang~~

0 cakap-cakap: