Thursday, May 27, 2010

dush...aku tempat pelepas masalah orang ke?

erm...update malam2 macam ni bukan ape, aku baru je balik dari burger tadi. baru je... niat hati tu nak la me-release-kan kebosanan dan tekanan dalam kepala aku ni, duk sorang pun tension jugak kan? lain la kalau aku ni ade bini kat rumah...huhu~~

sampai2 burger tu aku call la kawan aku ni, ajak lepak same.. yela, siang dah penat kerja malam kene la gak lapang2kan fikiran, sembang2 hal negara, horey2 sikit n gelak2 kan...? so sampai satu peringkat sembang2 ni ade la sesi meluahkan perasaan..well, ni bukan la topik aku pun...

aku tak tau la, aku dari dulu lagi. bile aku duk semeja dengan seseorang or aku kenal seseorang melalui sesi luahan perasaan, jarang aku kenal seseorang melalui gelak2...kecuali member2 tempat aku belajar or kerja. kadang2 ade gak setakat peneman waktu sunyi...mungkin aku ni pendengar yang setia kot? aku tak pasti...haha...

tapi sampai sekarang aku tertanya2, bila selesai masalah mereka2, aku seolah2 dilupakan. aku tak kisah la kalau kene jadi pendengar yang setia ataupun peneman waktu sunyi, tapi bagi aku biar sekali berkawan aku akan selamanya berkawan. aku tak suka simpan2 dendam atau what-ever-so-ever-called tu...buat semak kepala je sudahnye... berkawan biarlah dalam susah senang kan? sok kita senang kita tolong member kita, kalau kita susah kurang2 kita ade kawan tuk dengar masalah kita. seab ape? sebab hidup ni macam roda, kita tak sentiasa ada kat atas...

banyak lah dah jadi... aku di anggap kawan waktu aku senang, or waktu mereka kesunyian. tapi bila masalah mereka selesai atau dah ada peneman hidup..dengan mudah mereka katakan "bye...bye...astalavista bebeh..." bosan ah macam ni... susah nak dapat kawan yang betul2 sejati, kawan yang ada dengan kita waktu susah dan senang...

sepanjang hidup ni aku cume kenal dengan beberapa je sahabat sejati, antaranya si farid, emy, zack, sayyid n beberapa orang lagi... ada sahabat yang aku sangkakan sahabat waktu susah dan senang pun last2 macam yang lain gak... pergi jauh bila aku dah tak diperlukan...

hai dunia-dunia... macam2 lah sekarang...

0 cakap-cakap: