Monday, April 19, 2010

hari minggu si bujang tak ade makwe..we~~~

hari ni sangat panjang aku rasa...bukan ape, bosan dowh duk rumah sorang2..housemate aku sekarang menetap kat shah alam pulak atas desakan kerja beliau...so aku hanya bertemankan si bulat ngan si bujur aje lah...budak dua ekor tu cume reti buat bising malam2, buat rancangan yang tak masuk TV "Deco Bersama Bulat dan Bujur"..

hari ni bermula ngan aktiviti wajib hujung minggu, tidur lepas subuh..haha~~ sangat2 rare kalau aku tak tido pas subuh mase hari ahad nih... umpama macam orang bersunat tapi tak pakai kain pelikat....dush!!haha...dekat2 kul 10 baru aku bangun...hari ni aku bertindak jadi mr. mama, mengemas rumah yang dah macam tongkang terbabas kat highway..gila sepah..al-maklumlah... rumah bujang...huhu~~kemas punya kemas dapat gak la aku kumpulkan sepelastik sampah termasuk bahan buangan dari sangkar budak kecik dua ekor tu...siap vakum lantai jagi... huhu~~ malangnye, bilik aku je aku lum kemaskan...

aktiviti mr. mama hari ni diteruskan ngan membasuh baju seluar yang dah longgok stok smingu punye... kene gak la 2 round membasuh... sabar je la... sambil2 aku jadi mr. mama tu aku online gak..update aktiviti aku kat ym...hu, sangat letih menjadi mr. mama nih...ni tak masuk g keje2 memasak...jadi encik-encik di luar sana, jangan la berat tulang membantu isteri anda ye...? keje2 rutin hari ahad dah selesai, so aku mandi pagi pada jam 12.30 tengahari pas tu terus g masak nasik kat gerai nasi campur kak biah(bukan nama sebenar) kat seksyen 7, gerai usahawan mikro.

niat hati nak makan nasi ayam asalnye, tapi malangnye tak bukak...sayangnye, aku sangat merindui nasi ayam brader usahawan mikro!!! dah makan, perut dah kenyang..aku balik umah, mata dah layu..syaiton dah bergayut2 je kat mata...sabar je la..kalau aku layan tido memang lajak la jawabnye... sudahnye aku layan ym aje la...pas solat aku sambung ber-ym...sampai la tertidur....bangun2 dah dekat pukul 5 petang...kabut gak aku...terus mandi n pastu menunaikan tanggung jawab pada yang esa...

arakian sebab dah kebosanan aku ambik keputusan turun ke burger...saje, niat asal nak melepak...tapi biasa la, bile dah ade kat burger tu mesti gian nak masak...rindukan bunyi bile scrapper bertembung dengan kuali.... huhu~~hari ni aku masak tak lama...cuma sejam je, saje nak lepas gian...feeling dah tak de... dah tak dapat buat burger dengan sepenuh hati... em, hari ni aku puasa merokok...kul 9 lebih tadi aku baru merokok sebatang, sebatang untuk hari ni... betul, mungkin dah sampai masa untuk aku berhenti... terus aku rase pening...

aku rilek kejap, dah agak reda tu baru aku order makan...lepak2, makan...aku balik pun dah dekat kul 11 baru sampai rumah....itu pun sebab kat langit dah mula guruh...takut hujan punye pasal... aku sampai rumah je, terus aku mati akal...tak tau nak buat ape lagi...nak call or mesej awek, gua mane ade awek beb...on internet, slow sangat...nak berfesbuk dengan gembira pun tak leh...ym je yang lepas untuk beronline...itu pun sangat lambat...sabar aje lah......dah kul 2 baru la internet broadband ok... ni la aku baru update blog...mungkin update seterusnya lame lagi sebab broadband ni aku nak pulangkan esok... huhu~~tengok la keadaan macam mane...

*owh, terasa howt kejap walaupun pinjam motor member...hehehe...
suatu ketika motor ini pernah menjadi milik Farid.


2 cakap-cakap:

D.K. said...

peh amir, makin kacak. aku nk jadik secret admire ko bleh tak? hahaha, anyway, teruskan usaha utk berenti rokok. utk kesihatan n kebaikan ko. huhuhu,keep in touch.

lensa mata said...

adui syafiq shah....kalau nak jadi secret admire kene la senyap2 oh.... ko dah bagi tau maka dah tak secret la... hehe...