Thursday, April 22, 2010

hari bersemangat!!

haha...hari ni hari bekerja berjalan2...dari pagi sampai ke petang, ok le tu dari duk terperap je memanjang...bosan oh kalau macam tu...

hari ni dimulakan dengan langkah kanan. sampai di ofis sudah ada sarapan...wow...!!tempat lame tak ade sarapan2 ni...lepas tu duk jalan ke site visit, tengok kawasan untuk projek seterusnya. kendian ke putrajaya, kemudian ke site projek kedai nasi beriani, kerja2 hacking sudah selesai... tinggal nak buat wiring je, best group kerja ni...sangat cekap n efisyen...

petang aku ke fasa 3 kejap, ke site keje2 segera n then ke 1 rumah datuk mane ntah...suh buat 1 pintu pagar auto. dem....!sangat sukar keje tu, aku pun tak terfikir g macam ne nak buat pagat auto tu berfungsi...haha~~abaikan, mahu fikir esok...

mase kat site kedai nasi beriani ade 1 kapel kat kolam memancing...sangat mesra aku lihat... si jejaka sedang memancing n si gadis suapkan makanan kepada si jejaka...sangat indah perasaan tu... n dorang bukan mengedik or meng-annoyingkan orang yang melihat..tapi sangat sopan... tak de pegang2 tangan walaupun mereka sangat mesra...bergurau bersama... sangat jeles sama mereka. aku doakan mereka kekal sampai ke akhirnya... emh, ade gak rasa sedih, iri hati tadi... cepat2 aku sibukkan kepala aku...

bagi aku, sebelum bercinta kita kene mantapkan "6K". 1-kepercayaan, 2-kesetiaan, 3-keyakinan, 4-kesederhanaan, 5-kesediaan, 6-kejujuran. tapi anda perlu lupakan harapan, sebab harapan tu membunuh. malas nak jelaskan satu2...lu fikir la sendiri!!haha~~aku belum ada keenam-enam "K" tu..masih ada yang kurang...

biar lah...malas aku nak semakkan kepala aku buat masa ni...biar la aku tumpu pada hidup aku buat masa ni...aku malas mahu fikir tentang cinta buat masa ni, sebab aku sangat susah mahu melupakan...bila hati sudah milik orang...huhu~~ sudah..sudah...!! tak mahu mengarut lagi. masing2 dah besar. fikir lah secara matang.fikir ape yang terbaik ntuk kehidupan akan datang.

2 cakap-cakap:

Husna Adilah said...

setuju dengan 6k. dan 6angka dalam poket juge. :) hihihihi

lensa mata said...

tu la...everything by money... haha...kalau ada ayat mengancam n muka yang kacak tu satu bonus... huhu~~