Saturday, April 24, 2010

ohoho...hari yang letih...

hari ni 23/4/2010 sangat letih...banyak juga kerja yang dah disiapkan...progress dah 70% siap... alhamdulillah, kali ni tak ada kes kehilangan kebel... kerja-kerja pendawaian dah selesai, circuit untuk auto gate pun dah siap... em, masa aku kerja overhead dulu ade satu kes kehilangan kabel yang sangat menyusahkan team aku. kehilangan 1 drum kael ABC 185mm...wah, sangat masalah tu, turun naik TNB, menjawab lagi...sangat chelake la sape yang curik kabel tu...

tak mau cerita tentang kerja, mahu cerita tentang hari ini... haha~~ hari ini sangat letih, keje banyak...setel tadi pun dah kul 6.30 pm...aku malas nak balik rumah, lepak dulu kat burger, nak tengok kaletah orang ramai...malam ni sampai rumah dah pukul 11.30pm... bayangkan berapa jam tanpa rehat? tangan pun dah melepuh, habis terkopek kulit tangan...huhu~~tadi lepak kat burger bukan keseorangnan, aku sembang dengan my best buddy si farid, sekali dengan zack... sembang2, bincang tentang urusan farid yang hampir complete. ya, ko hepi farid... apapehal, aku nak ucap tahniah kat ko.sebab lepas ni tanggungjawab ko akan bertambah. aku, aku masih steady...tungu grad je g... macam2 cerita keluar dan akhirnya soalan yang aku fobia...
"ko macam mane dengan dia, dah ok balik macam biasa ke?"tanya farid...
dem, aku terdiam. ape perlu aku jawab g...? "aku macam ni la...lone ranger je,dah dia taknak, takkan aku nak memaksa...dia ada pilihan sendiri"
"ko tak try lagi?"
"nak try amendenye, dia senyap je ngan aku...even a massage pun dia x de hantar, nak tanya khabar pun tak...takkan aku nak terus menerus mesej dia. dah lame aku tak kol dia..takut mengangu lak...kalau jadi apape nanti aku disalahkan jadi orang ke tiga..aku taknak macam tu..."
"ko ni...sampai bile ko asyik nak mengalah je...?"
"sampai ada seseorang yang nak terima aku dengan ikhlas..siape aku ni, nak letak harapan pada dia..."
"..."
"aku macam ni jela....ko je yang still ngan aku,so sekarang nak fikir kat 1 benda je..."
"mer, banyak lagi yang nak kat ko...buat ape ko nak semak2 kepala...bunga bukan sekuntum ma..."
"memang....memang senang bagi mata yang melihat,mulut yang berkata2...tapi kalau hati yang menanggung...?ko pun tau kan aku macam mane?"
"sabar je la k?aku dah nasihat dulu ko taknak dengar...sekarang ni aku cuma leh tolong ape yang aku mampu je..."
"kalau aku propose dia pun belum tentu dia terima...kalau hati dia dah milik orang lain..."
"dia terima siape?"
"...."
"bro, bile lagi trip outdoor ade?"

..........................................................................................................................................................................

hal lain pula menyusul, aku tak mahu bincangkan hal ni lagi dengan ko farid..maaf, biar la hal ni berlalu. memang,ko tengok aku macam dah tak kisah...tapi aku hanya orang biasa, perasaan ni aku tak boleh tipu...walaupun aku senyum, tak bermakna aku gembira. aku cuma boleh melupakan seketika, waktu aku sibuk bekerja. tapi bila aku senggang...siapa yang tahu...

bila putera idaman datang dengan kuda putihnya...sang puteri gugup tak terkata2... bersama melihat horizon di ufuk timur, mentari membawa kebahagiaan.

0 cakap-cakap: