Monday, April 19, 2010

penipuan yang den tak sengajo


aish..len macam je bunyi?sapo yang den dah tipu? haha..ape ngngade aku duk ikut loghat nogori...aku bukan orang nogori eh, aku anak jawa tulin, lahir kat selangor lebih spesifik kat daerah sabak bernam, kampung simpang lima...tak ade kacukan punye...pure 100% anak jawa... hehe...mengarut sudah...haha...balik kat kawasan topik yang aku nak bualkan, sape yang aku dah tipu? tak ade sape pun..semalam aku cite hari ni aku nak pulangkan broadband kan, tapi malangnye... broadband ni ha, degil, sayang betul ngan aku...aku lupe...hehe.. dah sampai kat rumah ni baru aku perasan yang broadband ni masih ada dalam poket aku...huhu~~ maka suka tak suka aku online la jugak walaupun aku tau, bukan ade sape pun yang kisah...

tak kisah la, asalkan aku suka...aku bahagia...meluahkan apape yang aku rasa patut aku luahkan kat blog cacamarba ni... aku mengarut2 pun bukan ada orang baca... kat blog ni je lah aku boleh rasa bebas, aku boleh jadi diri aku...sebelum ni aku ada tempat len yang aku boleh jadi diri aku, tapi sekarang ni tempat tu dah tak ada...tak pe la, kurang2 aku masih ada blog ni...blog ni je yang masih setia ngan aku...hehe~~saya sayang blog ini.... em, tapi aku perlu gak tapis isi2 kat blog ni...aku takut apape yang aku post kat sini akan melukakan hati sesiapa... tak kisah la siapa, makcik cleaner ke, abang posmen ke, pembuat labu sayong ke... aku taknak orang terguris... em, post ni aku cuma nak mengarut2 aje....

sejak 6 april hari tu, cerita adamaya mula ditayangkan kat tv3...mulanya aku sangat suka cerita tu, sebab lagu dia sangat best...tapi sekarang aku dah malas nak tengok sangat, lagu dia mengingatkan aku pada seseorang, aku pernah tujukan lagu tu pada seseorang...tajuk lagu tu yang terindah nyanyian dakmie...bait2 dia sangat mendalam..aku suke... hehe...betapa tabahnya suami dia si adam tu...erm... "maaf jika ku tidak sempurna, tika bahagia menjelma...."

hal rokok? ya, aku masih hisap lagi...aku tahu kesannya...malangnya desakan nikotin dalam darah ni memaksa...huhu~~sape suruh hari tu ko bantai smoking gile2?padan muka....! tak pe, sekurang2nye aku dapat kawal...aku dapat kurangkan... aku dah tak leh buat macam dulu, berhenti tiba2...sekarang aku dah tak ada sebarang sokongan dari belakang, sekarang aku sendiri...jadi keazaman aku pun dah kurang...lebih malang, sekeliling aku adalah perokok tegar...pusing kepala aku... hari ni aku tak membeli rokok pun, tapi yang masalahnye ade je insan2 perihatin yang menghulurkan...hehe...owh..aku mahu totally behenti... sesape, tolong jadi penyokong saye boleh?

tentang hidup sendirian? it's suck... sangat buhsan you know? bayangkan dalam 1 rumah awak dan awak hanya bertemankan dua ekor hedgehog yang bengong...perangai mereka sangat mencuit hati...saya sayang hedgehog saya...hehe...semoga budak kecik dua ekor tu tak akan tinggalkan aku...

em... tak mau teruskan post ni, kenangan lama mula masuk dalam kepala, aku tak nak post ni terganggu.....just nak ucapkan merci pada sesiapa yang sudi baca...Passez une bonne journée à tous mes lecteurs.

0 cakap-cakap: