Wednesday, April 21, 2010

update khas: untuk kawan baik, ini bukan kisah gay

aku saje wat post kali ni, tentang kawan terbaik aku muhamad farid padzilah..

kawan, serius aku cakap..mula-mula aku kenal ko, aku menyampah gila...tak tau kenapa, aku rasa ko kerek. sumpah aku cakap..tak ade tipu-tipu punye... tapi makin lame aku kenal ko, makin banyak aku tau pasal ko, rupanya ko same macam aku. sikap ko, perangai ko, minat ko ,semua nak dekat-dekat same, cuma ko tak merokok macam aku.aku sangat selesa berkawan dengan ko.mula-mula aku rapat dengan ko sebab motor ko, aku geram dengan bunyi motor ko. haha~~ ntah apape...aku ingat lagi, mase tu ko pakai kawasaki ZXR..motor 250cc.. kaler hijau putih..smart gile, aku sangat jeles...tapi ko kawan yang baik, even just kawan biasa je, ko sanggup pinjamkan motor ko sebab ko tau aku sangat mengidam nak bawak motor ko...haha...mula dari situ aku kenal hati budi ko macam mane...tapi sayang, seminggu lepas tu motor tu crash. gara2 sorang mamat dungu yang tak ade lesen besar yang nak berlagak depan awek dia, motor ko jadi mangsa.mase tu nak exam paper engineering math... kesian kat ko, malam2 buta ko shoot ke ipoh, tengok keadaan motor ko...maaf aku tak dapat ikut, tak dapat membantu sebab aku tak tau...bila ko balik MFI aku jelas nampak muka ko sedih...sabar bro, dugaan tu...

kos repair semua ko tanggung..pas tu nak claim kat mamat dungu tu, mamat dungu tu lari..dem, aku panas hati..last2 dapat gak claim ko...tak lame lepas tu ko jual motor kesayangan ko tu, body dah lari, casis bengkok...

lame ko tak de motor, then ko angkat 1 RXZ...kecik motor tu...tapi ko suka...tapi tak lame, motor tu kene curi...sabar bro...then ko pakai GSX-R 2002(K2)..mase tu aku tengok ko hepi balik...aku pun tumpang hepi...

ish...ni nak cite pasal motor ke pasal kawan aku ni???balik ke topik...ko ngan aku same, ade masalah aku selalu cerita kat ko, aku kapel dulu pun ko banyak bagi nasihat... ko cakap ex aku tu bukan tuk aku, tak sesuai...perangai dia tak elok...aku degil...aku teruskan jugak... puas ko nasihatkan aku...aku boo layan je...sebab ape? aku buta... tu kali pertama ada orang ajak aku kapel...haha~~ serius, sampai hari ni aku tak pernah propose sape2 dalam hidup ni... tak lame lepas tu, betul ape yang ko cakap...dia just nak dengan ape yang aku ada. bila aku jatuh sebab kene tipu, dia bla dengan orang lain...gila, aku makan hati...lame aku murung..pointer aku jatuh...tapi ko masih dengan aku...bagi semangat bagai... alhamdulillah sebab ko aku recover... walaupun aku tak boleh lupakan dia sampai hari ni, tapi aku tetap ade semangat... semuanya sebab ko bro...

iku ingat lagi waktu madam suhaila soal siasat projek kita, time kita bentangkan untung rugi perniagaan tu, madam tanya kat aku "amir, kalau awak nak mulakan sesuatu perniagaan awak akan pilih siapa antara farid dan sayyid? dan sebab apa?" termanggu aku. tiba2 aku sebak... dem, aku still leh cover n aku ucap "madan, if i have a chance to setup a bussiness, i'll chose farid as my partner. he is the best among my friends. and i am 100% believe, he will.."ko tergamam masa tu...

tahun lepas aku kenal dengan sorang gadis dari ukm, aku cerita kat ko...ko senyum... bila aku makin mesra dengan gadis ni, ko nasihat kat aku..propose dia secepat mungkin.. aku masih degil...aku bukan ape bro, aku belum ada kekuatan...aku belum cukup yakin... aku makin rapat dengan gadis ni, aku mula jarang lepak ngan ko bro, sori sangat2...

baru2 ni, aku dah punya kekuatan tuk propose, aku dah merancang, tapi aku terlambat... aku down semula...tapi ko masih dengan aku. masih lagi membantu aku..ko bagi semangat kat aku...terima kasih bro...walaupun ko sibuk dengan exam yang makin dekat, walaupun ko ade project nak siapkan, ko masih luangkan masa tuk aku...ko dengar luahan aku, ko dengar masalah aku dengan sabar...ko la sahabat sejati aku, sahabat yang ada waktu susah dan senang aku...

bro, dalam diam tak diam aku dah siapkan satu tanggung jawab tuk ko dukung.aku dah siap setup semua. aku punya sendiri belum tersetup...aku tunggu lepas grad nanti baru aku setup aku punya sendiri...jangan risau, aku akan guide yang terbaik..aku taknak situasi yang sama pernah jadi kat aku dulu berulang kat ko...im totally sure this time it will work..eventhough ko ngah study, i'll make sure ko dah ada jaminan bila ko grad degree ko nanti...and i'll make sure tahun depan kita dapat ratah corner ulu yam same2...haha~~bro, this is my present to you. thanks to be my loyal friend..

cengkung gila muka aku time ni, heh..pis ni mase pergi berincang.. aku frust gila time ni...

tahun depan: honda CBR 2010 dan GSX-R limited 2010 akan meratah selekoh ulu yam bersama. bila rajawali dan garuda kota kembangkan sayap...

0 cakap-cakap: