Tuesday, August 25, 2009

puasa oh puasa...hari ke-3


huhu..hari yang cukup panas pada pandangan aku..huhu..memang panas pun...tak pe lah,ni adalah ujian di bulan ramadhan..nasib baik semalam aku stay je kat ofis,x dak keje nak buat..makanya hari semalam dihiasi dengan update blog dan TIDUR...





huhu..semalam aku keluar sekejap mase tengahari..tu pun semata2 nak amik maid bos aku bawak ke ofis..maid bos aku kene buat keje extra kat ofis tiap2 hari isnin dan rabu(kemas2 ofis je, almaklumlah.. pekerja2 kat ofis ni "rajin2 belaka"...hehe..)lagi2 time bos x dak(bos pegi umrah,2 minggu.. esok dia dah balik..)semalam gak aku dapat tau ofis hour dah dipendekkan setengah jam..yay!!!(mase meeting hari tu aku main conteng2 kertas n amik note keje yang aku kene buat je..)tapi pas antar maid bos aku balik aku terfikir,kalau aku balik awal2 pun nak buat ape,nanti kene turun balik nak beli buka puasa..baik aku stay je kat ofis sampai pukul 6,balik boleh terus pegi pasar je..huhu..dasar "perajin"..balik dari ofis aku singgah pasar kat sungai chua kajang...(1 jalan aku nak balik umah)so, kat pasar tu aku cume beli ape2 yang patut je... cuma +nasi putih+ayam percik+murtabak+baby john+air lemon coconut+..aku cuma habiskan mase 10 minit untuk beli makanan dan berbelanja sebanyak RM8.70 je..huhu..pas berbelanja untuk buka puasa tu aku terus balik..sampai rumah jam 6.30 pm..wah,tinggal sejam je lagi..aduyai..perut sudah pedih..dah ade tanda2 puan gastrik nak datang..sampai rumah aku terus buka lappy n main game..teka game ape??age of empires3..kenape aku pilih game ni?sebab game ni melalaikan..tak terasa sejam berlalu..huhu..tangah siok main game tiba2 aku dengar azan..huhu..dah buka time..!!aku terus menjamah buah kurma n minum air lemon coconut..uh..perut masih belum lega..tak pe,solat dulu,pas solat baru la mengketedarah..kalau makan dulu nanti jadi MALAS nak solat..huhu..buka puasa semalam aku makan nasi putih ngan ayam percik..nasib ayam tu banyak kuah..so tak la perit sangat nak telan nasi tu..murtabak ngan baby john tu aku buat makan tengah malam...pas makan perut masih pedih..ni la susahnya kalau ada gastrik(walaupun tak kritikal)perut tak selesa..akhirnya malam tadi adalah malam pertama di bulan ramadhan aku tak solat terawih..uh,awal2 dah kantoi..malam tadi agak awal aku tido,mungkin jam 12...sebenarnya tertidur..huhu...bangun sahur tadi perut dah ok.. sampai sini dulu...nanti rajin2 aku sambung lagi ek...bubye..ade keje nak buat..

0 cakap-cakap: