Monday, August 24, 2009

puasa oh puasa....


hari ni dah masuk hari ke-3 umat islam kat malaysia ni berpuasa, dan hari ni aku baru sempat buat entri pasal puasa...hehe...bizi sikit la sabtu n ahad ni..hari ni kepala aku pun dah lapang dan boleh la aku membebel panjang sikit sambil merapu meraban kat sini..mula dari hari first puasa hari sabtu lepas,aku dah rase sunyi..mane taknye,orang lain sahur same2 dengan famili aku sahur sorang2 je..ni la tahun ke-2 aku sahur sorang2..uhuhuh...aku bukak peti sejuk cuma ada milo 3 in 1 ngan nestum 3 in 1 je..(adoyai..x sempat nak shoping lagi,bulan ni sesak).. bantai,aku pun campur la milo ngan nestum tu jadi 1..tu la sahur pertama aku..first day puasa x terasa sangat sebab aku akak bizi study..sambil2 tu bila dah bosan aku main game pulak. so tak terasa la sangat puasa..petang tu time aku nak keluar beli makanan buka puasa, akak aku kol:
trut trut....(lagu linkin park:new devide)




akak:halo,ko kat mane tu?rumah ke?
aku:a'ah..baru nak kuar pegi pasar..nape?
akak:tak yah pegi pasar,ko datang rumah akak..buka puasa same2..banyak akak masak ni..
aku:????....aik...baik hati lak hari ni?ade apape ke?

akak:tak de la..kesian ko buka puasa sorang2..akak masak ketam ni..

aku:mak aih..ketam tu...kompom aku datang..nasib baik tak pegi pasar lagi..save petang ni..

akak:suke ko..

aku:suke la...bukan selalu orang nak belanja..ok la,jap lagi orang sampai..

akak:cepat sikit..

aku:aik..tak puasa ape suruh cepat sikit..tak habisnye ketam tu,buka ade setengah jam lagi..
akak:saje suruh o cepat sikit..dah2..

aku:ok,jap lagi sampai..


aku idupkan moto pas tu terus gerak umah akak aku..memang best buka puasa tu..rase macam tertebus balik aku sahur dengan nestum je tadi..huhu..

hari ke dua puasa....
exam day..hari ni aku sahur macam semalam gak..(unsur2 orang dah kering)..pas sahur aku lepak jap sementara tunggu subuh...pas subuh tu aku terus study je sampai kul 8 pagi..siar2 sume terus pegi MFI...ngam kul 8.25 pagi aku sampai...sampai je terus masuk dewan..uh..sejuk giler..rase kecut je perut aku..ngan stress nak exam lagi..huhu...dapat je paper tu aku terus tengok isi perut paper tu...aku terus je senyum..dalam hati siap leh cakap :tak berbaloi betul tak dapat balik kampung...senang yang amat,just ada 1 soalan je yang aku kompius...tak pe la..yang penting yang lain aku leh jawab...aku habis jawab sume dalam mase 1jam 10 minit..pas tu aku terus keluar..dalam kepala aku nak tidur je..sebab semalam aku tidur pukul 3.30 pagi pas tu bangun seawal kul 5.30 pagi..sampai rumah aku terus tido je...bangun2 balik waktu zuhur dah nak abis..nasib bangun..huhu...pas solat sume aku terus layan main age of empire3:asian dynasty...aku main sampai petang..solat jap pas tu terus kuar pegi pasar..aku rambang mata tengok juadah buka puasa..aku bajet cume nak belanja rm10 je..atlast terbabas gak..maka terbeli la aku nasik goreng ayam,tauhu bakar,kuih talam pelita,air cincau,n yong tau foo...huhu..maka aku pun balik rumah sambil tunggu waktu buka puasa...maka berbuka la aku sorang2 pada hari ke-2 puasa...

sampai sini je dulu...kalau rajin nanti aku sambung lagi...

1 cakap-cakap:

chacha said...

sian sahur nestum je ek.. chacha kelmarin sahur kurma 3 biji n anggur 3 biji.. huhu...