Tuesday, August 17, 2010

pohon laluan....


salam sejahtera teman-teman...agak lama aku tak update belog ni...haish, kalau la blog ni rumah aku rase mau dah naik bersawang + jin pun dah bertandang...kene la bacakan surah al-baqarah, nak kasi halau jin2 yang dah bertandang...kih3~tak perlu nak bertepung tawar bagai...

sedar tak sedar ramadhan dah semingu bersama kita, perasan tak...? terasa sangat cepat masa berlalu, macam sorang kawan aku penah cakap dulu: " haih...ingat tak dulu mase kite kecik2? rase lame sangat kan? kalau kat sekolah tu rasa dah lame sangat kan....? kalau nak raya pun same. tapi sekarang peam celik-pejam celik dah nak setahun kan awak?" em, memang betul la tu... pejam celik je sedar-sedar dah nak setahun, rase macam masa tu berlalu terlalu cepat pulak. sehari tu macam tak cukup untuk buat tugasan rutin. mungkin lah dah akhir zaman...

dalam semingu puasa ni pun dah macam-macam jadi, ade manis, masam, bosan, happy...senang cerita macam-macam ada... paling sadis kalau ade masa kene buka puasa sorang-sorang, hui...bosannye lah hai... almaklumlah, yang duduk kat rumah ni semua bujang-bujang... kadang-kadang kerja sampai malam baru selesai... rase-rase dalam seminggu ni baru sekali aku buka puasa sorang-sorang, beberapa kali aku buka kat luar tinggal emi buka sorang-sorang...kih3~ nak buat macam mane lagi, terpaksa... kadang-kadang kerja banyak nak setel, so terpaksa buka kat kedai je... bab sahur je yang selalunye aku sahur sorang-sorang, kes housemate aku malas bangun sahur sebab dah sahur dulu pukul 1 pagi...huh, tu yang busan tu...sabar je lah...

bab persediaan raya? em...maybe aku tak buat ape sangat pun...silap2 aku pakai baju tahun lepas je, ape ade hal...lagi pun aku kene bajet sikit la sekarang ni, tahun depan nak kira-kira nak sambung study lagi. insyaallah kalau ade rezeki mungkin tahun depan aku ke france atau ke britain, yang pasti german tak ade harapan...tapi aku lebih mengharap ke britain. itu pun kalau ade rezeki...kalau tak ade rezeki nak sambung study, aku teruskan dengan kerja... nak fikir ape lagi,? kawin? belum masa lagi...hahaha... raya tahun ni aku just buat se-simple yang boleh je, asalkan aku dapat bersama keluarga tu pun dah memadai... ape ade hal kalau pagi raya pergi sembahyang raya pakai pagoda+kain pelikat je ye dak? hehehe...

oh...aku ade perasan sikit la, kenape eh sekarang blogger jarang update blog? mungkinkah masing-masing ade sindrom tak ade idea macam aku gak eh? hehe...blog aku jangan kira la, bukan ade orang baca pun...hehe...em, aku pun dah habis idea ni nak cerita pasal ape...well, gudnite n salam ramadhan....

0 cakap-cakap: