Monday, July 5, 2010

bersuri rumah sebentar...


wah...dah dua minggu kot aku menyepi dari berblogging... dan selama dua minggu gak la keje tak berenti2...kih3~workholic mungkin..?uh...!tidak, aku tak sanggup menjadi seorang yang workholic, tak mahu jadi seseorang yang kehilangan masanya...wakaka...tak sempat la, proposal aku dah 75% siap..dan aku tak dapat teruskan buat masa sekarang, punca: kekurangan bahan. mungkin dalam minggu depan leh mula semula kot... argh!!tarikh keramat dah dejat gile.....!! n dalam minggu ni aku mungkin tak perlu menghadap peralatan elektronik yang dipanggil laptop nih. hehe...minggu ni, bermula hari ni sampai hari jumaat nanti aku akan menjadi surirumahtangga separuh masa. kenape?

hehe...actually mem kepada big bos aku dapat tender katering kat 1 lokasi, n dia tak cukup kakitangan..so dia pinjam la beberapa staff mr hubby beliau tuk membantu... siape? aku la, n beberapa orang lagi...hehe...memang kebiasaannya macam ni..fuh...kerja tetap aku waktu katering ni ape lagi, dah tentu la menyiang sayur2 yang ade...kih3~ berbekalkan pengalaman yang aku ada selama setahun lebih berniaga burger, setakat potong sayur ni small the pieces lah. pejam2 mata siap boleh pusing2 pisau sebelah tangan je (okeh, ni hyperbola). dan fevret aku adalah bawang. kenape? sebab bawang la yang dah menyebabkan aku injured banyak kali kat burger dulu... wakaka~pernah sekali aku kehilangan separuh dari kuku aku gara2 potong bawang, wa...dendam kesumat arghh!!!! haha~

dah setel mengerjakan sayur2 yang ada tuh, aku akan menyetelkan kuih muih yang ada lak...kih3~oh..tipikal...duk perabis je kojenye...well, kalau dah namenye katering ni ko memang membohong la kalau ko mengadu kelaparan...keje aku sepanjang hari ni, makan, makan, makan...keje sikit, makan...konon nye jadi QC lah...padahal...ish3~

lepas waktu makan tengahari lak, ape lagi...siap sedia la skill2 yang ada waktu duk rewang kenduri kat kampung...skill basuh pingan n segala periuk belanga semua...kah3~ pakai semat2 g keje, last2 kene sinsing(betul ke ni?) kaki seluar...huh~ (aku lupe big bos bagi tau hari ni ade katering)well, takat basuh pinggan ni heh..kerja aku sejak aku belum reti pakai pempers lagi.. boleh membasuh sambil balas2 mesej le...kih3~(hyperbola semata2).

hoh, datang pulak keje yang paling bes.......siang ayam...erk!!!yang ni aku fail sikit...hehe~ sori la mem...guwa main buang je semua yang ade kat ayam tuh...hehe..bukan takat hilang lemak, memang licin la ayam tu tak berkulit...sorrrrryyyyyy....!! hehe...tak pe mem, tuk kesihatan..temak tepu tak baik tuk penghadaman...kih3~main taram je..... nasib baik big boss panggil jap ade keje len tuk disetelkan, kalau tak habis semua daging ayam tu licin...huhu~

wah...kalau nak cerita semua yang jadi hari ni, memang tak berenti la aku menaip sampai esok pagi...hehehe~ kalau korang biasa ke dapur korang tau la ape yang jadi seterus2nye... semuanya perkara tipikal di dapur... kire lump-sum la, cerita aku. kiranya hari ni sangat enjoy je..:) cuma ape yang aku cuba sampaikan sebenarnya, sesekali kalau kita buat sesuatu yang diluar kebiasaan kita, itu lah yang akan dijadikan kenangan tuk kita... sesekali kite perlu lupakan siapa sebenarnya diri kita, apa status kita tuk memahami orang2 di sekeliling kita...kalau kita seorang bos, jangan la malu tuk bekerja bersama2 dengan staff kita... hehe~

apekah...? ape yang dah aku termengarutkan ni?huhu~

0 cakap-cakap: