Saturday, July 10, 2010

sikap...?


wallow eberibodi...wakaka~sangat busan oh dimalam minggu nih...apakah...? well, nak buat macam mane..huhu~this is my life...

hehe...ntah, tiba2 malam ni aku dilanda keinginan untuk menulis. mungkin disebabkan perasaan bosan atau ntah... okeh, sikap dan perilaku seseorang memang cukup berbeza. ada orang memang semula jadi peramah, banyak capak dan menarik perhatian orang sekeliling untuk berkawan dan ada pula sesetengah tu yang lebih banyak diam, serius dan hanya mesra dengan sesetengah orang aje...

well, aku? hehe...aku just seorang yang lebih banyak diam dan buat hal aku sendiri. bukan jenis aku nak potpet2 memanjang...just ade curtain2 masa je aku banyak bercakap..tu pun ngan orang yang aku rapat...hehe..mungkin sesetengah orang menganggap aku seorang yang bosan. well, sekurang2nye aku tak tergolong dalam golongan tin kosong. hanya bercakap macam burung kakak tua. tapi pelaksanaan...zero!!

ape gunanya hanya tau menabur janji2 kosong, bercakap gah mengangkat diri sendiri sedangkan cakap-cakap tu hanya cakap kosong yang ntah apape. berjanji dengan 1001 macam janji manis, yang kesudahannya hampeh tak boleh diguna pakai dah la tin kosong, cakap langsung tak ada fakta sampaikan budak tadika pun tau bezakan yang mana betul dan mana auta. bukan ape, aku dah banyak kali jumpa golongan ni, spesis makhluk ni selalunye dijumpai kat kedai2 mamak, dan kadang2 dijumpai kat coffee house. bercakap air liur bertabur2 sampai banjir, dah tu kuat kenceng...ape kes.....?

tapi tu lah realiti hidup sekarang. orang lebih mudah mendekati golongan2 yang pandai bercakap. mereka dianggap menghiburkan. dan dalam masa yang sama mengambil kesempatan, menipu sana sini... dah kene kenceng baru nak kepoh sana sini masuk aduan rakyat TV3... contoh dia memang jelas, bersepah2 antaranya kes skim cepat kaya, black money, penipuan internet and what ever so on yang seangkatan...ces, guwa pantang betul makhluk2 macam tu..

guwa pun pernah terkena dengan golongan2 kaki kenceng A.K.A kaki putar belit ni.. pinjam barang, then pulangkan dalam keadaan yang tak sepatutnya.. lepas tu mengilang terus...dem...!! howwwaaaaa....mase sembang cerita memang lebat, projek juta2 punye...taknak kalah...tapi sudahnye hampeh...tak salah kau nak bercakap...tapi biar lah berasas, ada fakta jangan la hanya auta semata-mata....

hurm...so sekarang dari aku buang masa lepak dengan golongan2 macam tu baik aku duduk kat rumah, layan paper work, layan facebook, layan diri aku sendiri dah tentu lagi bagus dan ade faedahnye kat diri aku dari aku lepak kat luar, dengar tin kosong melalak menyembur air liur then hasilnye? zero!!

P/S: ade orang bagi tau aku, kalau ade apape jangan hanya simpan dalam hati. lepaskan ape yang kita rase. nak buat ape pendam je perasaan then diri sendiri yang merana, ade orang lain kisah? erm...tapi tu la sikap aku, lebih banyak mengalah n telan je masalah, mungkin perlu berubah lepas ni..tapi mampu ke aku jadi orang lain? ni la sifat air dalam diri aku.

0 cakap-cakap: