Wednesday, September 9, 2009

sentap ni...


mase aku balik kampung sempena merdeka hari tu merupakan kali pertama aku tengok iklan ni kat tv..dan timing aku tengok iklan ni lak memang chantek sangat2..time tu aku pun tengah merokok!!pas aku tengok iklan ni aku terus padam rokok tu..hehe..tapi iklan ni memang memberi kesan yang sangat2 mendalam kat aku..dulu aku leh abiskan 1 kotak rokok dunhill 14 dalam sehari kadang2 lebih n sekarang alhamdulillah aku dah dapat kawal tabiat aku ni..sehari paling banyak cuma 3 batang je..kadang2 x hisap langsung..tapi pantang x leh lepak ngan orang yang merokok..automatik perasaan nak merokok tu meluap2 balik..dari perokok tegar aku mendadak kurangkan jumlah rokok yang aku hisap..ye lah,lagi pun mak aku dah lame suruh aku berhenti merokok ni..kepada anda2 di luar sana,andai ada kawan2 anda cakap nak berhenti merokok..bagi la sokongan.. jangan la duk mengutuk kaw2 punye..jom same2 kite tengok iklan yang aku cakap tu...

0 cakap-cakap: