Wednesday, September 16, 2009

aku menyepi sendiri...haha...

kad raya untuk anda semua

lame gile kot aku tak update blog ni...?haha..mungkin disebabkan ke-bizi-an dan ke-buhsan-an yang melanda sejak akhir2 ni..haha..dan catatan ramadhan telah terhenti sejak hari ke-10 lagi..tak pe lah,entri aku kali ni merupakan kesimpulan kepada hari2 yang aku tak catatkan kat sini..mungkin..?tapi kemungkunan entri ni seperti kebiasaannya..melalut tanpa arah tuju..itulah aku...sejak beberapa minggu ni aku agak kurang rehat,dek kerana kerja yang agak banyak..hidup tak melekat kat rumah dan aku ada kat rumah betul2 untuk tidur dan sedikit masa untuk membersihkan apape yang patut..just ada beberapa kali aku terpaksa ketepikan sedikit soal kerja untuk memberi sedikit masa kepada diri sendiri,masa untuk bersosial dan masa untuk bercakap dengan seseorang..aku terpaksa mencuri masa.. minggu lepas aku dihubungi seorang teman lama,cukup lama..teman yang pernah mesra semesra-mesranya..tatkala dihubungi aku rasa seolah2 mimpi, satu2 kenangan lama datang silih berganti..teman yang menemani aku sewaktu kecil mermain,bergumpal,bergaduh,mengaji bersama..teman yang paling aku sayang sewaktu aku bergelar anak2 kecil,sewaktu aku berumur lingkungan5-10tahun.. tetapi semakin aku dewasa semakin renggang aku dengan dia..sampai satu tahap aku dan dia bertentang mata namun tak bertegur sapa..akhirnya berpaling muka dan bergi tanpa kata.. ingat lagi dalam ingatan aku,raya 2 tahun lepas aku nampak dia, tapi aku tak punya kekuatan untuk menegur.. tanpa aku sangka setelah lama menyepi aku dan dia kembali menghubungi..dia ajak aku jumpa malam tu,bersunguh betul dia mengajak..aku berbelah bahagi..tapi gembiranya tuhan sahaja yang tahu..sebenarnya malam tu aku ada kerja yang agakpenting nak dibuat, tapi aku ketepikan semata2 untuk seorang teman..malam tu aku bertantang mata lagi dengan dia,tapi kali ni aku pastikan bukan seperti sebelum ni.. aku kira malam tu cukup indah,macam2 cerita kami kongsi..suka duka,kenangan kanak2 kami.. dan sampai 1 ketika dia bagi tahu dia nak bertunang hujung tahun ni..bertunang?? seperti satu perasaan muncul dalam hati aku,aku tak pasti perasaan apa yang aku rasakan. (bukan jeles ok?just x tau nak cakap macam ne je.hehe..).aku kehilangan kata2 saat tu jaga(macam tak caya je best friend aku dah nak bertunang)..namun aku gagahkan juga menceriakan wajah lalu aku ucapkan tahniah..begitu cepat masa berlalu,tak sangka dia dah nak bertunang..aku? lambat lagi la kot..haha..takpe lah,lagi pun aku belum sedia(pujuk diri sendiri)..haha..well, sebenarnya tak banyak benda menarik jadi kat aku minggu ni..mungkin ada 1,2 je kot.. tapi ramadhan kali ni memang cukup pahit, kebanyakan masa aku sendirian..tak berteman.. well,ni la harga untuk aku belajar dengan pengalaman.. lastly,aku nak ucapkan salam ramadhan kepada insan2 yang berpuasa, aku mohon 1001 kemaafan dari kalian andai ada tersinggung dan tak puas hati..0-0 okeh?salam...(kebanyakan ayat untuk entri ni tak boleh bla,haha..kan dah cakap tadi aku nak mengarut je..)

1 cakap-cakap:

fat ass said...

kad raye tu nais !