Monday, February 8, 2010

cez...!!!!!


hari sabtu lepas, jam 6pm++ aku jalan2 g pasar malam fasa 1 depan shell, g carikan cendawan goreng tuk cik hunny kesayangan n nak beli makanan kunyah2 tuk aku sendiri. turun je dr ofis nak ke ke pasar tu aku follow belakang 1 awek ni, jalan ngan pakwe dia, pakwe dia aku tengok agak lembut, n yang jadi persoalan awek dia..aku tertanya2, "besar gile awek dia nih,awek timur tengah ke...??"sumpah weh, badan awk tu besar, ala2 ahli bina badan..dah tu tinggi gle...aku x nampak muka dia, yang aku perasan awek ni ayu berbaju kurung n berselendang ala2 datuk syarizat tuh.. aku terpaksa follow je sebab pasar agak sesak se sampai la kat gerai nasi dagang wan atiq, awek tu berenti n aku amik la kesempatan tuh tuk usha muka awek tu untuk kepastian yang awek tu orang tempatan atau timur tengah.. dan tak semena2 aku tergamam bile terpandang muka awek tu n awek tu bersuara nak order,ya Allah, LELAKI rupenye?!!!!!uh..sumpah, aku rase nak tergelak time tuh...golongan2 lembut ni dah mula ada kesedaran ke...?ade lak bapok muslimah..?? uh, x terkata2...bukan nak menghina, tapi aku still pelik ngan golongan ni..

kalau ade golongan ni yang baca blog ni korang fahamilah hadith ni;-

Pertama: Larangan Rasulullah s.a.w menyerupai jantina yang berlainan

عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ : "لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْمُتَشَبِّهِينَ مِنْ الرِّجَالِ بِالنِّسَاءِ وَالْمُتَشَبِّهَاتِ مِنْ النِّسَاءِ بِالرِّجَالِ"

Terjemahan: Dari Ibn 'Abbas r.a. berkata: "Rasulullah s.a.w melaknat lelaki yang menyerupai perempuan dan perempuan yang menyerupai lelaki."


-
Kedua: Larangan Rasulullah s.a.w Terhadap Lelaki Yang Berpakaian Wanita dan Wanita Berpakaian Lelaki
Daripada Abi Hurayrah r.a.:

"لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الرَّجُلَ يَلْبَسُ لِبْسَةَ الْمَرْأَةِ وَالْمَرْأَةَ تَلْبَسُ لِبْسَةَ الرَّجُلِ"

Terjemahan: "Nabi s.a.w mengutuk (melaknat) lelaki yang memakai pakaian wanita dan wanita yang memakai pakaian lelaki."


-
Ketiga: Tindakan Rasulullah s.a.w Terhadap Golongan Pondan
Daripada Ibn 'Abbas r.a, berkata;

لَعَنَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْمُخَنَّثِينَ مِنْ الرِّجَالِ وَالْمُتَرَجِّلَاتِ مِنْ النِّسَاءِ وَقَالَ أَخْرِجُوهُمْ مِنْ بُيُوتِكُمْ وَأَخْرَجَ فُلَانًا وَأَخْرَجَ عُمَرُ فُلَانًا

Terjemahan: "Nabi s.a.w mengutuk (melaknat) lelaki yang bersifat kewanitaan dan wanita yang bersifat kelakian, dengan sabdanya: "Keluarlah mereka daripada rumah-rumah kamu." Ibn ;Abbas menambahkan lagi: "Maka Nabi s.a.w telah mengeluarkan si fulan, dan Umar juga telah mengeluarkan si fulan."
-
عَن أُمِّ سَلَمَةَ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ عِنْدَهَا وَفِي الْبَيْتِ مُخَنَّثٌ فَقَالَ الْمُخَنَّثُ لِأَخِي أُمِّ سَلَمَةَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي أُمَيَّةَ إِنْ فَتَحَ اللَّهُ لَكُمْ الطَّائِفَ غَدًا أَدُلُّكَ عَلَى بِنْتِ غَيْلَانَ فَإِنَّهَا تُقْبِلُ بِأَرْبَعٍ وَتُدْبِرُ بِثَمَانٍ فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَا يَدْخُلَنَّ هَذَا عَلَيْكُنَّ

Terjemahan: "Daripada Ummu Salamah, bahawa Nabi s.a.w berada di rumahnya dan terdapat di sebuah rumah seorang yang berkelakuan wanita. Maka Nabi s.a.w berkata kepada saudara Ummu Salamah iaitu 'Abd Allah bin Abi Umayyah: "Jika Allah membebaskan Ta'if bagi kamu pada esok hari, maka akan aku tunjukkan pada kamu rumah Binti Ghaylan, yang datang dengan empat dan pergi dengan lapan anggota". Maka sabda Nabi s.a.w: "Jangan sekali-kali mereka itu masuk ke dalam rumah-rumah kamu."


-

Kesimpulan Daripada Hadith:
1. Menyerupai dengan jantina yang berlainan adalah merujuk kepada wanita yang menyerupai lelaki atau lelaki yang menyerupai wanita dari sudut pakaian, pergerakan, tingkah laku, sifat dan sebagainya yang bukan melambangkan ciri-ciri sebagai lelaki atau ciri-ciri sebagai wanita.
2. Golongan yang disebutkan adalah merujuk kepada pondan, lesbian, pengkid, gay, homoseksual, dll.
3. Semua golongan di atas adalah mendapat laknat daripada Nabi s.a.w dan tindakan yang dilakukan terhadap golongan ini khususnya pondan (jelas daripada hadith) adalah dengan mengeluarkan daripada rumah-rumah orang Islam atau mudah fahamnya dibuang daerah sehingga dia kembali kepada sifat dan dirinya dengan jantina yang sebenar.

rujukan "mindahati"

2 cakap-cakap:

N said...

wakaka, bapok dan bercambah kt malaysia nih..jd masalah btol

Mastermind said...

awek bapok dgn laki.. aku masih belum penah jumpa lagi. Tapi, tomboy dengan ppuan bersepah aku tgk (lez). Ya Allah, jgnlan ko tenggelamkan bumi ni mcm zaman Nabi Luth.